Den Země
Značka: | PRO 03 |
Předmět: | Člověk a jeho svět - prožitkový den |
Ročník: | 1. - 5 . ročník |
Kompetence: | k učení, k řešení problémů, sociální a personální, komunikativní |
Cíl: | Žáci definují základní složky životního prostředí, dokáží rozlišit činnosti člověka, které mají negativní vliv na prostředí, popíší největší zdroje znečišťování jednotlivých složek životního prostředí, vnímají nutnost citlivého hospodaření s odpady (třídění odpadu, recyklace, …),uvědomí si vlastní zodpovědnost za životní prostředí, učí se pracovat ve skupině (naslouchání, tolerance, ohleduplnost, respektování, spolupráce) |
Popis: | Postup: Žáci jsou rozděleni do věkově smíšených skupin (v každé skupině jsou zastoupeni dle možností žáci 1. – 5. tříd). Formou prožitkových her získávají základní informace o životním prostředí ( složky ŽP, znečišťování ŽP, chráněné oblasti, živočichové a rostliny, ….), pěstují si pozitivní vztah k prostředí, ve kterém žijí, učí se třídit komunální odpad, prostřednictvím anket si vytvářejí názor na vztah spoluobčanů k životnímu prostředí. Projekt lze završit návštěvou NP Podyjí nebo dostupnou CHKO. Materiální a technické vybavení: Kancelářské potřeby pro jednotlivé skupiny (papír, tužka, pastelka, lepidlo, nůžky, …), fotoaparát, PC, internet Prostředí: Učebna, příroda, místa související s ochranou ŽP ( NP, CHKO, skládka odpadu, ČOV,…) Metody a formy práce: - práce ve skupině - prožitkové hry - metoda volného psaní, kreslení - ankety, rozhovory |